dimarts, 24 de desembre del 2019

50 i 40 temporades. (II) Uríes

Escena del maridatge, temporada 84-85
Seguint amb el relat de l’article anterior, la primera etapa del Centurió va arribar fins a la temporada 1984-85. Aquell any se’m va oferir de fer el paper de l’Uríes, el Gran Sacerdot, que és el personatge encarregat de fer el casament de Josep i Maria, dins de l’escena coneguda com “El Temple” o “El Maridatge”.  Evidentment vaig dir que sí, i aquella temporada va ser la primera en la que vaig fer dos papers alhora. Tenia aleshores 21 anys. 
Uríes és personatge d’una única escena, la qual cosa en simplifica l’assistència a assajos per exemple, però té el paper més llarg. Si sumem el text, ultrapassa el que diuen altres personatges que intervenen a tota l’obra. Aquest personatge el vaig interpretar tan sols les temporades 84-85 i 85-86, després vaig passar a fer-ne d’altres.
La primera temporada el vaig compaginar amb el del Centurió, fins i tot els vaig fer tots dos el mateix dia, ja que donava temps a fer el canvi amb tranquil·litat. Ignoro si el públic se n’adonava. La segona, el vaig compaginar amb el Somiel, un dels dimonis ajudants del Satanàs, i també els vaig arribar a fer el mateix dia de funció.
Aquelles dues temporades compartia el paper amb en Joaquim Parra (acs), un actor veterà que va ser el meu referent a l’hora de fer-lo.

Temporada 2005-06
Uns quants anys més endavant, la temporada 2005-06, essent el director en Carles Maicas, la casualitat va fer que un dia d’assaig del primer acte, cap dels dos companys que feien aleshores l’Uríes estiguessin presents. Jo estava mirant l’assaig i ja havia fet la meva part, aleshores feia el Satanàs, i vaig dir-li al director que si volia ja ho faria jo per sortir del pas. Quan vam acabat l’escena em va dir que volia que fes el paper com a mínim un dia de funció, i així ho vaig fer el 29 de gener del 2006. Tenia aleshores 42 anys, el doble d’edat que quan em vaig estrenar en aquest paper. La temporada següent ho vam repetir i vaig interpretar-lo el 7 gener del 2007. 
Com es pot veure a les fotografies, el vestit havia canviat poc, excepte pels ornaments del cap. Una altra cosa és la barba, que primer era postissa i després ja era meva. A la segona foto, també destaco que el sacerdot que m’acompanya és en Xavier Peran, que havia fet el Sant Josep abans que jo, per tant, els tres personatges masculins que es veuen, qui l'interpreta és en Juli Cusachs, hem passat pel mateix paper.
La darrera etapa la trobem a la temporada 2011-12, amb Josep Rodri a la direcció. Faltava una persona per a fer el paper i al comentar-li que jo l’havia fet anys enrere, em va proposar fer-lo compaginant amb el Satanàs, que encara feia. Per tant van ser 5 dies un paper i 5 dies l’altre. Aquests dos no es podien fer el mateix dia, lògicament.
Per tant el resum actual pel que fa a aquest personatge seria de 5 temporades, 3 de senceres i dues intervencions puntuals.

Bones festes a tothom!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada